W gorącym przedświątecznym okresie, podczas kupowania wielu prezentów dla bliskich, często nie zauważamy, że cena którą mówi nam sprzedawca, różni się od tej którą widzieliśmy przy półce z produktem. W tym intensywnym czasie wielu pracowników nie nadąża zmieniać cen produktów, co powoduje rozbieżności i zdziwienie na naszych twarzach płacąc za wybrane produkty przy kasie. Co możemy zrobić w przypadku kiedy jest niższa cena na półce, niż przy kasie? Przeczytaj i dowiedz się więcej!

Niższa cena na półce, niż przy kasie

Decydując się na zakup danego produktu, sprawdzamy jego cenę przy półce, z kolei przy kasie okazuje się, że jest on o kilka złoty droższy. Co w takim przypadku? Zgodnie z prawem możemy domagać się sprzedaży produktu po niższej cenie znajdującej się na półce lub naklejonej na produkcie. Tłumaczenia sprzedawcy o pomyłce czy skończonej promocja, zmiany cen nie mogą wpłynąć na możliwość zakupu towaru w niższej cenie.

A co jeśli zauważymy różnicę w cenie, dopiero na paragonie?

W takim przypadku również możemy wrócić do sklepu i zgodnie z prawem domagać się od sprzedawcy, zwrotu różnicy jaka wystąpiła, można ją uznać jako nienależnie pobraną. Cena towaru znajdująca się na półce powinna być czytelna i jasna dla klienta. Sprzedawca nie może posiłkować się argumentem o zakończeniu promocji czy brakiem czasu.

Prawa konsumenta

A co w przypadku kiedy sprzedawca ignoruje nasze prośby o zmianę ceny na niższą, bądź w ogóle nie chce nam sprzedać towaru? Wtedy możemy powołać się na artykuł 5 ustawy z 9 maja 2014 roku o informowaniu o cenach towarów i usług. Mówi on: „W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.” Jeżeli sprzedawca nagminnie nie przestrzega przepisów dotyczących cen towarów i usług, to warto wtedy zgłosić się o interwencję lub napisać skargę do inspektoratu inspekcji handlowej. Reasumując, warto pamiętać że przy każdej wątpliwości co do ceny produktu w sklepie, sprzedawca zobowiązany jest rozstrzygnąć ją na korzyść konsumenta. W tym przedświątecznym szale zakupów uważniej sprawdzajmy ceny znajdujące się przy produktach na sklepowych półkach a jakie są przy kasie podczas płacenia.